Kino juostos kaip meno kūriniai

Sveiki Kinotekos skaitytojai ir kino iliuzijos ieškotojai,

Visai susipainiojau ir susipančiojau savo projektorinėje tarp juostų. Atostogos, savaitgaliai ir tas alinantis karštis, o aš vis dar tam pačiam, visai mažam mažam ir vos vėdinamam, kambarėlyje. Galvojat niekas vasarą neužsuka į kino teatrą? Kol laukiu filmo seansų pabaigos, pradėjau tvarkytis seniau rodytų kino juostų kolekciją ir atradau kai ką magiško ir vizualaus. Pasirodo net (ne)sukamos kino juostos atrodo kaip meno kūriniai.

"Nematyti", tai Austrų fotografo Reinerio Riedlerio projektas. Per savo foto-objektyvą jis pamatė magišką ir tikrą klasikinių kino juostų grožį. Jokių kino kadrų, monologų, garso takelių ar ikoninių scenų, tik visiška pilnatvė. Tai vienas nekonvencinių, kino magiją fiksuojančių, pavyzdžių.

[gallery columns="6" link="file" ids="56229,56228,56227,56223,56224,56225,56226,56222,56221,56220,56219,56218"]

Riedlerio draugas Volkmaras Ernstas įsileido fotografą į Berlyno kino juostų archyvą, savotišką kinemateką ( The Deutsche Kinemathek in Berlin). Čia jis užfiksavo apie keletą tūkstančių skirtingų kino juostų. Pirmiausia jo dėmesį patraukė kino klasika, o vėliau ir kitos, negirdėtų ir keistų pavadinimų, filmų juostos. Fotografo tikslas: užfiksuoti nepakeičiamą ir dažnai nepastebimą kino juostos grožį.

Jo foto objektyvo centre atsidūrė pačios kino juostos ( kaip objektai), o ne klasikinių kino filmų mitai. Man šios monochrominės, o kai kurios ir faktūriškai spalvingos juostos, primena nupjauto medžio kamieno rieves. Gal ir filmo kadrai susisuka į savotišką kamieną, savotišką gyvenimo filmą? Pats Riedleris palieka vietos jūsų interpretacijoms.

Kai kurie kino juostų atspalviai tiesiog spinduliuoja kinematografiškais prisiminimais. Vienas ryškiausių pavyzdžių, Krzysztof Kieślowski filmo "Trys spalvos. Mėlyna" kino juosta. Ar jums patiems nesivaidena asmeninės vizijos ir prisiminimai žvelgiant į šias užburiančias kamienines juostas?

* Kiekvienos juostos fotografavimo procesas buvo skrupulingas. Fotografas turėjo pasiruošti ne tik šviesą, bet ir specialų beveik kinematografišką apšvietimą, kad išgautų šį įspūdingą efektą.

O visai pabaigai, šiek tiek bauginanti, juodai-balta kino mechaniko istorija:

Visados su jumis, niekada nemiegantis Kino mecahanikas Toto.