Žalio ekrano efektas ir Redirected /Už Lietuvą!

Sveiki kinotekos skaitytojai ir kino iliuzijos ieškotojai,

Rodos lietuviško komiško veiksmo hito Redirected/Už Lietuvą! populiarumo banga jau beveik atslūgsta, tačiau atgarsiai apie Emilio Vėlyvio tarantinišką juostą vis dar sklando. Tarp naujausių filmų seansų, suspėjau užmesti akį ir į internetinę erdvę, kurioje jūs pastoviai klaidžiojate. Ir ką aš ten aptikau? Ne ką kitą, o žalio ekrano efektą. Net ir lietuvių kinas negali pabėgti nuo didžiųjų kino industrijos permainų. Prieš pažiūrėdami, kaip Redirected/Už Lietuvą! kūrėjai panaudojo žaliojo ekrano efektus, trumpai prisiminkite, šios technologinės ir iliuzinės permainos kine, istoriją.

Šiek tiek praktinės ir spalvinės istorijos:

Kada prasidėjo žaliojo arba mėlynojo ekrano istorija?

*Filmavimuose mėlynasis ekranas pirmą kartą panaudotas dar 1930 metais( RKO Pictures ir skraidantis kilimas).

Dažniausiai mes susiduriame su žalio ekrano terminu, tačiau anglų kalboje yra ir kitas išsireiškimas- Chroma key. Kokia yra šio iliuzinio efekto istorija, be kurio, kinas atrodytų kaip teatro scena su minimalistinėmis dekoracijomis. Ir kokiu kitu būdu Peteris Jacksonas būtų sukūręs tokias įsimintinas Žiedų valdovo kovas.

Kodėl Chroma key nėra tik žaliasis ekranas? Šis "postprodukcinis" efektas skirtas kelių vaizdo medžiagų rodymui vienoje scenoje (kaip tai atrodo realybėje, suprasite pažiūrėję video filmuką). Nuotraukos ir video medžiaga projektuojama ant vienos spalvos ekrano (dažniausiai mėlyno arba žalio). Ši technika naudojama ne tik kine, bet ir fotografijoje, kai norima pakeisti nenorimą foną ir sukurti tam tikrą iliuziją. Ilgą laiką šios technikos naudotos veiksmo ir fantastiniuose filmuose bei video žaidimuose, tačiau šiuolaikinė kino, TV ir pramogų industrija neįsivaizduojama be Chroma key efekto.

Šis efektas dar žinomas kaip "Spalvas atskiriantis apdangalas" (CSO- colour-separation overlay), arba jau anksčiau minėtas mėlynasis ir žaliasis ekranas. Nors filmavimo aikštelėje galima naudoti ir kitas dengiančio ekrano spalvas, pramogų industrijoje mėlynos ir žalios spalvos koloritai patys populiariausi. Šios spalvos akivaizdžiausiai skiriasi nuo žmogaus odos spalvos tonų, todėl kino kūrėjai jas ir naudoja.

Kur dar naudojami spalviniai ekranai? Žinių transliacijose, kino filmuose, kompiuteriniuose žaidimuose, reklamų kūrime. Šiuo metu net ir savo namuose galite susukti filmuką ir panaudoti CSO efektus. Tobulėjančios technologijos ir naujausios kompiuterinės programos ( Autodesk Smoke, Final Cut Pro, Pinnacle Studio, Adobe After Effects) suteikia progą jums atsisėsti į kino montuotojų ir specialiųjų efektų dizainerių kėdę.

Redirected/Už Lietuvą! kūrėjai siūlo jums pasinaudoti išskirtine proga ir pamatyt kaip vyko postprodukcijos darbai, kaip buvo nudailinamos filmo spalvos, pridedami "3D" efektai ir naudojamos kitos kino industrijos gudrybės. Kino filmų postprodukcijos etapas kartais išsitęsia. E. Vėlyvio komandai teko susitvarkyti net su 200 skirtingų scenų. Jei galutinį rezultatą jau matėte, pasižiūrėkite kaip atrodė filmo scenos prieš ir po:

RedirectedMovie VFX Breakdown from Madstone on Vimeo.

Visados su jumis, pažaliavęs kino mechanikas Toto.

P.S vienas iš linksmesnių žalio ekrano efekto pavyzdžių "Hobite": Gendolfas vienas prie stalo

Hobbitas